Alla inlägg under april 2011

Av emilia nyman - 28 april 2011 21:41

Ok nu försöker jag blogga mer ett tag igen, sorry till er som inte fått ta del av mitt intressanta liv via bloggen på några dagar:)


Är så underbart med vår!!! Älskar! nu är det knoppar som håller på och slår ut på träden, blommor tittar upp ur jorden överallt, solens strålar värmer och tinar upp oss efter den lång,fina och kalla vintern. Med värmen kommer dock vissa saker som inte är så roliga:


-myggor, håll käften! sluta pipa i mitt öra!! jag vill sooova på natten, bite me och get out!


-fästingar: vad fyller de för funktion i världen??? sa*an äckelkryp.


-allergi, speciellt T och jag är helt kli-iga och snoriga m.m suck!


nå det var några negativa saker, nu återgår vi till det roliga!

Idag köpte jag en julros, tänkte att julrosen vi har i rabatten skulle få mer än det ena bladet, som den haft i nåt år nu, då den får en kompis:) nämen man ser nog att det växer mer nere vid det enda bladet:D komsi komsi!

Finns så mycket växter/blommor/saker jag vill köpa till trädgården! men men får ta lite i taget:)


 


minns inte när jag bloggade senast...men iaf så hade vi en underbar påsk! god mat,vänner,släkt,vin,ägg,äggkorv,SOL m.m

Hoppas på lika fint väder kommande helg, då blir det kalas,nybakade munkar på mammas&pappas stuga, middag med vänner m.m *längtar*


Detta blogginlägg blir mycket osammanhängande,men händer så mycket trevligt just nu=)

Idag var Tuwa&Corinne med bästaste Janice några timmar,sedan åkte de med henne till staden/Moster Matilda, M tog med dem på sagobalett,sista gången nu:( efter dansen åt de middag tillsammans, jag fick värma lite mat åt mig då jag hämtade små älsklingarna, tack J&M för att ni kunde va med mina busungar, ska kolla till hösten med heltid på dagis, så blir man ännu fattigare:/ men det funkar ju inte annas....och borde hitta ett ordinarie jobb..någon som har ett åt mig? gärna ett där man få träffa människor, små eller stora...:)

Nåja det löser sig....


Sa jag att jag är LEDIG på LÖRDAG,underbart! då ska vi vräka i oss munkar på stugan i lemland, munkar är väl tex Gi eller LCHF? inget vetemjöl eller socker i dem va??:P


Nej nu börjar jag bli jobbigt trött:P

Sov gott och dröm söta drömmar!


 


Katterna älskar såklart våren lika mycket som vi andra i familjen! Härligt!!

Av emilia nyman - 15 april 2011 20:37

Bloggar imorgon,är för trött nu, men några frågor till dig som läser detta:


- hur firar Du påsk?

- någon speciell påskmat eller godis du vill äta?

- pyntar du med något?


    


Sov gott!!!




Av emilia nyman - 15 april 2011 08:12

Godmorgon!! Sovit gott?? Verkar bli en fin dag igen!Nu har jag ätit frukost: te och tomatmacka utan tomat, Tomaten ligger bredvid, glömde skiva och lägga den påmackan:P så blir det ibland då man är trött:)Julina åkte till skolan för en timme sedan, Peter sover, Småtjejerna ser på "Ruby & Max"..Nu vill de bada tydligen:)Jag skall dekorera muffinsen!Önskar dig en fin vårdag!!

Av emilia nyman - 14 april 2011 21:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av emilia nyman - 13 april 2011 20:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av emilia nyman - 12 april 2011 20:24

Toaletterna fungerar inte!! Suck, man inser inte hur bra man har det innan det ska krångla:P så njut av era toaletter! :) men men,hoppas på att det fixar sig imorgon,är något som stoppar upp,undrar vad..nå som skrivet, hoppas det löser sig imorgon,suck!


Idag ha jag varit på jobb...träffat mer folk som vårstädar=)

Sedan åt jag middag hos Elsa *trevligt* sen hem och natta flickorna.

Nu är P på jobb,och jag värmer mig i soffan och kollar bloggar och facebook...vad gör Du???


Återkommer imorgon om toa problem m.m Ha en fin kväll och sov gott! 



Av emilia nyman - 11 april 2011 19:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av emilia nyman - 10 april 2011 19:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken är Din favoritvårblomma?
 Blåsippa
 Vitsippa
 Tussilago
 Snöldroppe
 Krokus

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards