Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Rubrik saknas

Av emilia nyman - 28 april 2011 21:41

Ok nu försöker jag blogga mer ett tag igen, sorry till er som inte fått ta del av mitt intressanta liv via bloggen på några dagar:)


Är så underbart med vår!!! Älskar! nu är det knoppar som håller på och slår ut på träden, blommor tittar upp ur jorden överallt, solens strålar värmer och tinar upp oss efter den lång,fina och kalla vintern. Med värmen kommer dock vissa saker som inte är så roliga:


-myggor, håll käften! sluta pipa i mitt öra!! jag vill sooova på natten, bite me och get out!


-fästingar: vad fyller de för funktion i världen??? sa*an äckelkryp.


-allergi, speciellt T och jag är helt kli-iga och snoriga m.m suck!


nå det var några negativa saker, nu återgår vi till det roliga!

Idag köpte jag en julros, tänkte att julrosen vi har i rabatten skulle få mer än det ena bladet, som den haft i nåt år nu, då den får en kompis:) nämen man ser nog att det växer mer nere vid det enda bladet:D komsi komsi!

Finns så mycket växter/blommor/saker jag vill köpa till trädgården! men men får ta lite i taget:)


 


minns inte när jag bloggade senast...men iaf så hade vi en underbar påsk! god mat,vänner,släkt,vin,ägg,äggkorv,SOL m.m

Hoppas på lika fint väder kommande helg, då blir det kalas,nybakade munkar på mammas&pappas stuga, middag med vänner m.m *längtar*


Detta blogginlägg blir mycket osammanhängande,men händer så mycket trevligt just nu=)

Idag var Tuwa&Corinne med bästaste Janice några timmar,sedan åkte de med henne till staden/Moster Matilda, M tog med dem på sagobalett,sista gången nu:( efter dansen åt de middag tillsammans, jag fick värma lite mat åt mig då jag hämtade små älsklingarna, tack J&M för att ni kunde va med mina busungar, ska kolla till hösten med heltid på dagis, så blir man ännu fattigare:/ men det funkar ju inte annas....och borde hitta ett ordinarie jobb..någon som har ett åt mig? gärna ett där man få träffa människor, små eller stora...:)

Nåja det löser sig....


Sa jag att jag är LEDIG på LÖRDAG,underbart! då ska vi vräka i oss munkar på stugan i lemland, munkar är väl tex Gi eller LCHF? inget vetemjöl eller socker i dem va??:P


Nej nu börjar jag bli jobbigt trött:P

Sov gott och dröm söta drömmar!


 


Katterna älskar såklart våren lika mycket som vi andra i familjen! Härligt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emilia nyman - 11 juni 2011 22:06

Det finns så många underbara,fina,härliga dofter, varje årstid har sina egna härliga dofter! Just nu doftar det underbart av syren,kaprifol,lavendel,salt vatten,sol på hud,sand,liljekonvaljer,grill,vin m.m   *lycklig*   vill ha ett eget lite...

Av emilia nyman - 1 juni 2011 15:20

Fortsätter på samma tema som i förra inlägget jag skrev i bloggen, Nämligen presenter! Fick nyss en flaska vin av en trevlig herre, som kom till jobbet, och han tycker att jag är så trevlig så jag skulle få lite gott vin!:) jag blir så glad och rörd ...

Av emilia nyman - 31 maj 2011 08:08

Börjar med ett par trädgårdsbilder:   Magnolian blommar! Vill köpa en rosa,kanske i sommar!?     Liljekonvaljer! Doftar underbart!       I söndags skulle jag och alla 3 flickor åka och ha pick-nick på Lilla holmen,men så regnade...

Av emilia nyman - 23 maj 2011 21:19

Imorgon skall jag föröka fotografera blommorna vi planterat och lägga in bilder i bloggen! Jag,Tuwa & Corinne skall plantera några blommor imorgon också. De är så underbara, barnen, man ser hur lyckliga de är då de planterar, fixar med jord och...

Av emilia nyman - 20 maj 2011 10:01

Underbart väder!!! Hoppas det håller i sig!! Gärna lite regn ibland, men sen sol igen! Har nyss lämnat av döttrarna på dagis, nu skall jag handla lunch, jordgubbar m.m. före jag åker till jobbet..ikväll skall vi hälsa på ulle&karin, sedan flickornas...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken är Din favoritvårblomma?
 Blåsippa
 Vitsippa
 Tussilago
 Snöldroppe
 Krokus

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards